2020. aastal lõpetasin Eterna Koolituskeskus
OÜ-s „Andragoogika“ kursuse.
Õpingutes järgin täiskasvanute
õpetamise iseärasusi: nende teadlikku huvi õppimise vastu, sealhulgas
iseseisvas režiimis.
Tundides selgitan õpilase ühistegevuse
põhjal klassikaaslaste ja õpetajaga välja koolitusvajadused. Sellest lähtuvalt
kohandan oma õppeprogrammi.
Kasutan oma elu- ja töökogemust
koolitusbaasina ning allikana uute teadmiste vormistamiseks.
Püüan läheneda õpilasele
individuaalselt, lähtudes isiklikest vajadustest, iseseisva töö määramisel
annan õpilasele vabaduse valida teema, eesmärgid ja infoallikad.
Kasutan vananenud kogemuste ja
isikliku hoiaku korrigeerimise põhimõtet.
Õpitulemused on õpilase praktilises
tegevuses nõutud ja neid kasutatakse praktikas.
Mul tuli sageli töötada erinevate
täiskasvanute rühmadega üritustel, kus ma juhindun sellest, et iga osaleja on
loov isiksus. Paljud ei ole alati oma võimetes kindlad. Toetan nende algatust
ning püüan soovitada ja õpetada võtteid, mida ise kasutan. Siin mängib olulist
rolli meeskonnatöö ja rühma toetus, mistõttu kasutan meeskonnatöö võtteid.
Sageli inimesed ise ei ootagi, kui nende võimed hakkavad avanema, nad avastavad
endas uusi andeid, nad saavad juurde enesekindlust ja soovi areneda.
Töötades koolis koos õpetajate rühmaga,
arvestan, et tegemist on kõrgelt haritud inimestega, kellel on oma kogemus.
Seetõttu kohandan programmi nii, et see oleks neile huvitav. Kasutan erinevaid
tehnikaid projektitöö idee sõnastamiseks, mille tulemusel nad saaksid sõnastada
ja algatada oma projektiidee. Viin koolitusi läbi süsteem-tegevusliku
lähenemisviisi abil läbi õppeülesannete järjestuse avamise, uuritavate
protsesside modelleerimise ja erinevate infoallikate kasutamise abil.
Töötades nii õpetajatega kui ka teiste
täiskasvanud õppurite rühmadega püüan saavutada õppe praktilist vajalikkust:
õpilaste projekte kirjutamist ja esitamist erinevatele finantsstruktuuridele.
3. Väärtustab täiskasvanud õppijat, järgib oma töös eetilisi norme (vt kutsestandardi lisa 3 Täiskasvanute koolitaja eetikakoodeks) ja konfidentsiaalsusnõudeid; hoiab kutse mainet.
Täiskasvanute õpetamisel eeldan
partnerluse, vastastikuse abistamise ja toetuse õhkkonna loomist.
Õppeprotsessis pööran erilist tähelepanu suhtlemisele oma
"kaasõpilastega", oma õppeedukuse avalikule tunnustusele ja
võimalusele jagada oma kogemusi.
Pakun vaba valikut laiast kirjanduse
ja tarkvaratoodete hulgast, suunates iseseisvale informatsiooni otsingule,
kasutades kaasaegseid andmebaase.
Järgin kutseõppe sisule esitatavaid
nõudeid: see peab olema avatud, st suuteline koolitusel osalejate panuse tõttu
mahtu arendama.
Püüan psühholoogiliselt aidata
õpilastel õppimisolukorrast välja tulla, s.t. ilma konfliktideta naasta
sisemiselt muutununa töökonteksti, mis pole selle aja jooksul muutunud; jätta
hüvasti kursusekaaslastega; visandada väljavaated edasiseks arenguks kutsealal.
Ma austan inimeste õigust eraelu
puutumatusele ja neid puudutava teabe kaitsele.
4.Järgib täiskasvanuõpet ja teisi valdkonna tegevusi reguleerivaid seadusi.
Oma töö tõttu tunnen seadusi:
autoriõiguste ja töölepingute kohta, täiskasvanute hariduse kohta,
äriseadustikku, raamatupidamisseadust, töötervishoiu ja tööohutuse seadust.
Uurisin kõiki neid seadusi ainetes: võlaõigus ja tööõigus, raamatupidamine.
Õppimise käigus ma jälgin õpikeskkonda: kas mind on selgelt näha ja kuulda,
õpilaste paigutamist.
Rühmatöödes jagan õpilased nii, et
neil oleks valitud grupiga mugav töötada, asetame toolid ümber laua, nii et
rühma liikmed üksteist selgelt näevad. Kasutan oma töös visuaalseid tööriistu:
värvilisi esitlusi, pabertahvleid, interaktiivseid tahvleid. Informatsiooni
otsingu praktilistes tundides on kõigil õpilastel võimalus kasutada arvutit ja
Internetti.
Jälgin psühholoogilist mugavust ja
kasutan aktiivsete mängude, arutelude ja kohvipauside meetodit.
Pildigalerii
5. Annab õppijatele tagasisidet kogu koolitusprotsessi vältel.
Üritan kohe koolituse alguses
õpilastega sõnastada õppelepinguid ning analüüsida programmi ja eesmärke.
Sellest lähtuvalt kohandan oma tegevusi ja programmi. Iga tunni lõpus palun
tagasisidet: kas nende ootused täitusid, mis oli arusaadav ja millele tuleks
kulutada rohkem aega, mis oli huvitav ja mis igav. Selleks kasutan
interaktiivsele tahvlile kirjutatud tunniplaani, kuhu lisan publiku tagasiside
põhjal erinevaid emotikone.
Kursuse lõpus palun kirjutada
üksikasjalikuma ülevaate, mis sisaldab ka arusaamist teemast ja muid koolituse
korraldamisega seotud küsimusi.
6. Kasutab korrektset koolituse läbiviimise keelt kõnes ja kirjas.
Enamasti pean töötama õpetajate ja
õpilaste vanematega, kus pean ennast korrektselt väljendama. Siin peate
lihtsalt kasutama õiget keelt, olema tähelepanelik informatsiooni edastamisel.
Samuti pean sageli suhtlema riigi ametkondade ja rahvusvaheliste partnerite
esindajatega. Seetõttu osalen sageli eesti ja inglise keele koolitustel.
Arendan pidevalt ka oma
kirjutamisoskust: kasutan õiget keelekasutust e-kirjade, projektide ja
erinevate juhiste koostamisel. Pean kooli Facebooki lehte ja projektiblogi.
Kirjutan artikleid kooli kodulehe jaoks ja massiteabevahenditesse. Küllap on ka
vigu, nagu igal inimesel. Püüan neid parandada.
7.Kasutab asjakohaseid IKT (info- ja kommunikatsioonitehnoloogia) vahendeid õppeprotsessi ettevalmistamisel, läbiviimisel, hindamisel ja enesearengu toetamisel; oskab allikakriitiliselt veebipõhist infot otsida; teab digiõppe võimalusi ja oskab kasutada sobilikke metoodikaid digiõppe läbiviimiseks täiskasvanute koolituses; oskab luua, kasutada ja jagada veebipõhiseid materjale.
Kiiresti muutuvas ja arenevas maailmas
on IT-oskuste valdamine hädavajalik. Seetõttu täiendan pidevalt oma
kvalifikatsiooni selles valdkonnas, mida kinnitan oma CV-ga. Tehniline varustus
tööl ja arvutioskus võimaldavad mul kasutada kaasaegseid infotehnoloogia
tööriistu nii tundides, koolitustel kui ka projektijuhi töös.
Pidin töötama paljudes raamatupidamis- ja finantsprogrammides, kasutan oma töös: Google Classroom, Meet, Doc ja jne., Zoom, https://learningapps.org/, https://quizizz.com/, https://edpuzzle.com/join/ejlobub, https://quizlet.com/, https://kahoot.com,
https://www.canva.com/, https://bookcreator.com/, https://trello.com, https://mindmeister.com, http://linoit.com/, https://mycollages.ru/, https://genial.ly/, http://meetingwords.com/ ja paljusid teisi - harivate mängude,
testide, tahvlite, e -raamatute jms koostamiseks, loon PowerPointi abil
slaidiesitlusi, oskan kasutada videoredaktorit, Photoshop-i ja helifaile
töötlevaid programme, teen ajaveebi, kasutan pilveteenuseid ja videokonverentsi
tarkvara jne.