KOMPETENTSI LÜHIKIRJELDUS

English version

1. Valdab koolitusel käsitletavat valdkonda/teemat/ainet, hoiab end kursis valdkondlike uuendustega, arvestades valdkonna- ja ainealase teadmuse, teaduspõhisuse ja parimate praktikate ning õppekavast/koolitusprogrammist tulenevate nõuetega.

1992. aastal lõpetasin Peterburi Metsatööstusakadeemia, kus olin keemia- ja tehnoloogiateaduskonna üliõpilasjuht ning organiseerisin haridusprotsessi 150 noort.

Pärast akadeemia lõpetamist alustasin õpetajakarjääri Jõhvi 6. koolis. Ja juba 1993. aastal töötasin 41. kutsekooli ökoloogide rühmaga ja seejärel 18. kooli turismikorraldajate rühmaga, kus ma töötasin täiskasvanutega.

1995. aastal asusin tööle raamatupidajaks AS-is Põlevkivi Raudtee. Asjakohaste pädevuste omandamiseks astusin Polütehnikumi Kohla-Järve raamatupidamise osakonda. 

1999. aastal alustasin õpinguid Eesti Kõrgema Kommertskooli Avatud Ülikoolis Äritegevuse filiaalis. Olen kirjutanud kaks äriplaani, millest üks võitis Filipp Morriss Eesti konkursi 2002. aastal. “Mudellenukite tootmise” projekt sai ka EAS-ilt rahalist toetust. Asutasin RGD FLY OÜ ja alustasin oma tegevust. Artikkel

Ma arendasin pädevusi äritegevuse ja ettevõtluse korraldamise valdkonnas tööõiguse kursustel, töö personaliga, erinevatel arvutikursustel.

2016. aastal läbisin 6. taseme kutseliste raamatupidajate koolitamise kursuse. Ma töötasin raamatupidajana rahvusvahelises ettevõttes ALSTOM Estonia AS Narvas ja BLRT RPK OÜ-s Tallinnas. 

Üle kümne aasta olen korraldanud ja läbi viinud üritusi. Veebisait.  link 1link 2

Ma veetisin  väikseid pidusid ja korraldasin ka suurettevõtetele korporatiivüritusi: AS Eesti Energia Kaevandused, Viru Keemia Grupp, Alajõe Vald. Arendasin oma pädevusi meeskonnatöö alal, omandasin oskused avalikus ja suure publikuga töötamise alal.linkartikkel )

2016. aastal jätkasin õppetöö korraldajana Jõhvi Vene põhikoolis õpetajategevust. 2018. aastal läbisin Narva Kolledž Tartu Ülikoolis kursuse "Pedagoogika". Samal ajal täiendasin e-Twinnig HITSA kursustel oma digipädevusi, kasutades pilveteenuseid, veebidisaini.

Hoidsin oma pädevust kaubanduse alal kursusel "Turunduse alused".

2017. aastal jätkasin projekti ja klassijuhatajana tegevust kooli.  link2link3.

Viisin läbi õpilaste vanemate õppetunde ja teavitustunde. Õpetan jalgratturi õiguste eksami sooritamise ettevalmistamise kursust linklink1link 2, link3, link4, link5koolitusprojekti kursus "Teadlane"  link1link2link3link4link5, koolitus- ja infotunnid ning töötoad õpetajatele link1link2, link3.
Selle aja jooksul olen kirjutanud palju projekte, millest paljud olen ellu äratanud.  2018.a.2019.a.2020.a., 2021.a.

Jätkan oma inglise ja eesti keele kursuste, rahvusvaheliste projektide juhtimise parandamist koolis, mis annab mulle võimaluse töötada koordinaatorina piirkondlikes ja rahvusvahelistes projektides.

Aastal 2022 sooritasin eksami ja sain täiskasvanute õpetaja 6. taseme. Õpetan kursusi "Äriplaanide ja sotsiaalsete projektide ettevalmistamise kohta", samuti "Andragogika" Eterna ja Ida-Virumaa  Koolituskeskustes.

2. Teab täiskasvanukoolituse põhiprintsiipe ja lähtub koolitusel täiskasvanud õppija eripäradest.
2020. aastal lõpetasin Eterna Koolituskeskus OÜ-s „Andragoogika“ kursuse.
Õpingutes järgin täiskasvanute õpetamise iseärasusi: nende teadlikku huvi õppimise vastu, sealhulgas iseseisvas režiimis.
Tundides selgitan õpilase ühistegevuse põhjal klassikaaslaste ja õpetajaga välja koolitusvajadused. Sellest lähtuvalt kohandan oma õppeprogrammi.
Kasutan oma elu- ja töökogemust koolitusbaasina ning allikana uute teadmiste vormistamiseks.
Püüan läheneda õpilasele individuaalselt, lähtudes isiklikest vajadustest, iseseisva töö määramisel annan õpilasele vabaduse valida teema, eesmärgid ja infoallikad.
Kasutan vananenud kogemuste ja isikliku hoiaku korrigeerimise põhimõtet.
Õpitulemused on õpilase praktilises tegevuses nõutud ja neid kasutatakse praktikas.
Mul tuli sageli töötada erinevate täiskasvanute rühmadega üritustel, kus ma juhindun sellest, et iga osaleja on loov isiksus. Paljud ei ole alati oma võimetes kindlad. Toetan nende algatust ning püüan soovitada ja õpetada võtteid, mida ise kasutan. Siin mängib olulist rolli meeskonnatöö ja rühma toetus, mistõttu kasutan meeskonnatöö võtteid. Sageli inimesed ise ei ootagi, kui nende võimed hakkavad avanema, nad avastavad endas uusi andeid, nad saavad juurde enesekindlust ja soovi areneda.
Töötades koolis koos õpetajate rühmaga, arvestan, et tegemist on kõrgelt haritud inimestega, kellel on oma kogemus. Seetõttu kohandan programmi nii, et see oleks neile huvitav. Kasutan erinevaid tehnikaid projektitöö idee sõnastamiseks, mille tulemusel nad saaksid sõnastada ja algatada oma projektiidee. Viin koolitusi läbi süsteem-tegevusliku lähenemisviisi abil läbi õppeülesannete järjestuse avamise, uuritavate protsesside modelleerimise ja erinevate infoallikate kasutamise abil.
Töötades nii õpetajatega kui ka teiste täiskasvanud õppurite rühmadega püüan saavutada õppe praktilist vajalikkust: õpilaste projekte kirjutamist ja esitamist erinevatele finantsstruktuuridele.

3. Väärtustab täiskasvanud õppijat, järgib oma töös eetilisi norme (vt kutsestandardi lisa 3 Täiskasvanute koolitaja eetikakoodeks) ja konfidentsiaalsusnõudeid; hoiab kutse mainet.

Täiskasvanute õpetamisel eeldan partnerluse, vastastikuse abistamise ja toetuse õhkkonna loomist. Õppeprotsessis pööran erilist tähelepanu suhtlemisele oma "kaasõpilastega", oma õppeedukuse avalikule tunnustusele ja võimalusele jagada oma kogemusi.
Pakun vaba valikut laiast kirjanduse ja tarkvaratoodete hulgast, suunates iseseisvale informatsiooni otsingule, kasutades kaasaegseid andmebaase.
Järgin kutseõppe sisule esitatavaid nõudeid: see peab olema avatud, st suuteline koolitusel osalejate panuse tõttu mahtu arendama.
Püüan psühholoogiliselt aidata õpilastel õppimisolukorrast välja tulla, s.t. ilma konfliktideta naasta sisemiselt muutununa töökonteksti, mis pole selle aja jooksul muutunud; jätta hüvasti kursusekaaslastega; visandada väljavaated edasiseks arenguks kutsealal.
Ma austan inimeste õigust eraelu puutumatusele ja neid puudutava teabe kaitsele.
4.Järgib täiskasvanuõpet ja teisi valdkonna tegevusi reguleerivaid seadusi.
Oma töö tõttu tunnen seadusi: autoriõiguste ja töölepingute kohta, täiskasvanute hariduse kohta, äriseadustikku, raamatupidamisseadust, töötervishoiu ja tööohutuse seadust. Uurisin kõiki neid seadusi ainetes: võlaõigus ja tööõigus, raamatupidamine. Õppimise käigus ma jälgin õpikeskkonda: kas mind on selgelt näha ja kuulda, õpilaste paigutamist.
Rühmatöödes jagan õpilased nii, et neil oleks valitud grupiga mugav töötada, asetame toolid ümber laua, nii et rühma liikmed üksteist selgelt näevad. Kasutan oma töös visuaalseid tööriistu: värvilisi esitlusi, pabertahvleid, interaktiivseid tahvleid. Informatsiooni otsingu praktilistes tundides on kõigil õpilastel võimalus kasutada arvutit ja Internetti.
Jälgin psühholoogilist mugavust ja kasutan aktiivsete mängude, arutelude ja kohvipauside meetodit.

Pildigalerii 

5. Annab õppijatele tagasisidet kogu koolitusprotsessi vältel.

Üritan kohe koolituse alguses õpilastega sõnastada õppelepinguid ning analüüsida programmi ja eesmärke. Sellest lähtuvalt kohandan oma tegevusi ja programmi. Iga tunni lõpus palun tagasisidet: kas nende ootused täitusid, mis oli arusaadav ja millele tuleks kulutada rohkem aega, mis oli huvitav ja mis igav. Selleks kasutan interaktiivsele tahvlile kirjutatud tunniplaani, kuhu lisan publiku tagasiside põhjal erinevaid emotikone.
Kursuse lõpus palun kirjutada üksikasjalikuma ülevaate, mis sisaldab ka arusaamist teemast ja muid koolituse korraldamisega seotud küsimusi.

6. Kasutab korrektset koolituse läbiviimise keelt kõnes ja kirjas.

Enamasti pean töötama õpetajate ja õpilaste vanematega, kus pean ennast korrektselt väljendama. Siin peate lihtsalt kasutama õiget keelt, olema tähelepanelik informatsiooni edastamisel. Samuti pean sageli suhtlema riigi ametkondade ja rahvusvaheliste partnerite esindajatega. Seetõttu osalen sageli eesti ja inglise keele koolitustel.
Arendan pidevalt ka oma kirjutamisoskust: kasutan õiget keelekasutust e-kirjade, projektide ja erinevate juhiste koostamisel. Pean kooli Facebooki lehte ja projektiblogi. Kirjutan artikleid kooli kodulehe jaoks ja massiteabevahenditesse. Küllap on ka vigu, nagu igal inimesel. Püüan neid parandada.

7.Kasutab asjakohaseid IKT (info- ja kommunikatsioonitehnoloogia) vahendeid õppeprotsessi ettevalmistamisel, läbiviimisel, hindamisel ja enesearengu toetamisel; oskab allikakriitiliselt veebipõhist infot otsida; teab digiõppe võimalusi ja oskab kasutada sobilikke metoodikaid digiõppe läbiviimiseks täiskasvanute koolituses; oskab luua, kasutada ja jagada veebipõhiseid materjale.

Kiiresti muutuvas ja arenevas maailmas on IT-oskuste valdamine hädavajalik. Seetõttu täiendan pidevalt oma kvalifikatsiooni selles valdkonnas, mida kinnitan oma CV-ga. Tehniline varustus tööl ja arvutioskus võimaldavad mul kasutada kaasaegseid infotehnoloogia tööriistu nii tundides, koolitustel kui ka projektijuhi töös. 

Pidin töötama paljudes raamatupidamis- ja finantsprogrammides, kasutan oma töös: Google Classroom, Meet, Doc ja jne., Zoom, https://learningapps.org/, https://quizizz.com/, https://edpuzzle.com/join/ejlobub, https://quizlet.com/, https://kahoot.comhttps://www.canva.com/, https://bookcreator.com/, https://trello.com, https://mindmeister.com, http://linoit.com/, https://mycollages.ru/, https://genial.ly/, http://meetingwords.com/ ja paljusid teisi - harivate mängude, testide, tahvlite, e -raamatute jms koostamiseks, loon PowerPointi abil slaidiesitlusi, oskan kasutada videoredaktorit, Photoshop-i ja helifaile töötlevaid programme, teen ajaveebi, kasutan pilveteenuseid ja videokonverentsi tarkvara jne.

Facebooki lehed:
Jõhvi Vene Põhikool
https://www.facebook.com/JohviVenePK
Project "We do STEAM together"
https://www.facebook.com/JVPproject
Project "Jumper`s Day"
https://www.facebook.com/Project-Jumpers-Day-110546371071393
Project "Youth Has The Midas Touch!"
https://www.facebook.com/groups/692108081670805
Blogid:
project «Enterprising teacher»
https://jvpettevotlikopetaja.blogspot.com/
 e-Twinnig project «Youth Has The Midas Touch!»
https://yhtmt.blogspot.com/